VRC: ‘Onvoldoende personeel en opbouw van kranen bij ECT’

692

De Vereniging Rotterdamse Cargadoors (VRC) vindt dat de congestie in de Rotterdamse niet alleen komt door het uit schema lopen van zeeschepen. ‘Het komt ook door onvoldoende personeel en opbouw van kranen bij ECT’, meldt voorzitter Albert Thissen.

VRC: ‘Onvoldoende personeel en opbouw kranen bij ECT’Het Havenbedrijf Rotterdam (HbR) nam vorige week maatregelen om de congestieproblemen in containerafhandeling bij ECT op te lossen. Het HbR kreeg vertegenwoordigers van ECT, Uniport, container binnenvaart collectief LINC en de Rotterdam Container Terminal van de Kramer Groep om tafel om volgens de VRC ‘passende oplossingen te bieden’.

Positief

De VRC is positief over inzet van het HbR en diens gesprekspartners. Thissen benadrukt echter ook dat alleen gezamenlijk optreden de bestaande problemen kan oplossen. ‘Onze vereniging spreekt de verwachting uit dat het de Rotterdamse Container Terminal (naast de ECT Delta terminal) ook in de toekomst mogelijk wordt gemaakt bij te dragen aan afhandeling van containers voor binnenvaart en feeders voor alle deepsea terminals in de Rotterdamse haven. Dit komt de uitvoering van het plan Container Logistiek Maasvlakte, inclusief de voorziene uitbreiding van de interne baan, alleen maar ten goede.’ (Bron: VRC)

Meer nieuws over de congestie in de Rotterdamse haven:
Rotterdamse container vaker met truck in plaats van binnenschip
G6 Alliantie leidt nog meer schepen om naar Antwerpen
Hapag-Lloyd voert toeslag voor congestie haven Rotterdam in

Rotterdamse haven neemt maatregelen tegen vertragingen
Wachttijd voor binnenvaart bij ECT blijft vier tot zes dagen
Ernstige zorgen over vertragingen voor de binnenvaart bij ECT

Reageren op dit bericht kan onderaan deze pagina
Volg ons ook op Twitter of neem een abonnement op de nieuwsbrief