Voorzetting van de Elbe-Container-Linie

321

De Elbe-Container-Linie wordt zonder beperkingen in de dienstverlening vervolgd. Dat hebben de binnenhavens van Maagdenburg, Aken en de Hafengruppe der Sächsischen Binnenhäfen Oberelbe (SBO) in samenwerking met de Deutsche Binnenreederei AG (DBR) afgesproken.

Voorzetting van de Elbe-Container-LinieDe partners in de samenwerking hopen de Elbe-Container-Linie verder uit te kunnen bouwen en te versterken. ‘Ook willen we samenwerken in het totale concept voor het vervoer van goederen over de Elbe. Dit met het op het economisch gebruik van de Elbe.’

SBO

De containerterminal van de SBO in de haven van Riesa is sinds 1995 aan de Elbe-Container-Linie (ECL) verbonden en sinds 2005 opgenomen in het AlbatrosExpress-Netzwerk van TFG Transfracht. De terminal slaat ieder jaar zo’n 40.000 teu over. Verschillende keren in de week gaat er een binnenvaartschip van Riesa naar de Duitse zeehavens Hamburg en Bremerhaven. (Bron: Hafen Hamburg/Foto: SBO)

Reageren op dit bericht kan onderaan deze pagina
Volg ons ook op Twitter of neem een abonnement op de nieuwsbrief