Volvo Trucks introduceert Volvo FH met heavy duty bumper

353

PARIJS – Volvo Trucks introduceert de Volvo FH met heavy duty bumper. Deze versterking van de voorzijde maakt de Volvo FH nog geschikter voor zware rijomstandigheden en onverharde wegen zoals in het constructiesegment en bijvoorbeeld bomentransport. De Volvo FH met heavy duty bumper wordt onthuld op de Intermat beurs in Parijs.

Volvo introduceert Volvo FH met heavy duty bumper‘Door de heavy duty bumper kunnen chauffeurs in de meest extreme rijomstandigheden nu ook beschikken over de kracht, dynamische rijeigenschappen en het comfort van de Volvo FH. De truck is nu beter uitgerust voor inzet waarbij het risico op schades aanzienlijk is’, verklaart Ricard Fritz, vice president Volvo Trucks Brand.

Bumperconcept

De nieuwe heavy duty bumper voor de Volvo FH is gebaseerd op het bumperconcept van de Volvo FMX dat is ontwikkeld voor zwaar werk in het constructiesegment. De hoeken en voorplaat zijn gemaakt van 3 mm staal. Een vaste opstap boven de voorplaat is in het design geïntegreerd.

De hogere positie van de bumper draagt bij aan de uitstekende oploophoek. Deze is ruim 20 graden op voertuigen met een extra hoog constructie-chassis dat werd geïntroduceerd op de Volvo FH in 2014. Een volledig goedgekeurd trekoog kan 36 ton aan en wordt aangeboden als optie af fabriek.

Robuust zonder afbreuk

‘Het was een uitdaging om de voorzijde robuust te maken zonder er visueel teveel aan te wijzigen. De lijnen van de wigvormige stalen hoeken vloeien langzaam over naar het middelpunt van de bumper. Hierdoor ontstaat een discrete, maar robuuste vorm die niet afdoet aan het unieke, premium imago van de Volvo FH’, verklaart Rikard Orell, design director van Volvo Trucks.
De bumper is 132 mm verlengd om eventuele eerste klappen op te kunnen vangen en essentiële onderdelen zoals de koplampen te beschermen.
‘De Volvo FH met heavy duty bumper is zeer goed uitgerust voor zware omstandigheden op bijvoorbeeld bouwplaatsen en in bossen. De truck is nu ook geschikter voor zware internationale transporten in markten met slechte wegen’, besluit Ricard Fritz.

Reageren op dit bericht kan onderaan deze pagina
Volg ons ook op Twitter of neem een abonnement op de nieuwsbrief