Volkswagen verkocht vorig jaar meer worsten dan auto’s

311

LEUSDEN – Volkswagen heeft vorig jaar  in totaal 6,12 miljoen nieuwe auto’s afgeleverd. Dat is minder dan 7,8 miljoen Volkswagen-worsten die in Wolfsburg werden geproduceerd. De automobielfabrikant hoort hiermee tot de grote spelers op de Duitse worstenmarkt.

Volkswagen verkocht vorig jaar meer worsten dan auto’sDe worstproductie bij Volkswagen vertoont een duidelijk stijgende lijn. In 2014 werden in totaal 7,8 miljoen Volkswagen-worsten geproduceerd. Dat is tien procent meer dan in 2013. Met 6,4 miljoen exemplaren is de ‘curryworst’ verreweg het populairste model. Deze is er in de uitvoering van 12,5 en 25 centimeter lang.

Populair

De Volkswagen-worsten – en dan vooral de curryworsten – worden veel geserveerd in de bedrijfskantines van Volkswagen-fabrieken. Ze zijn een traditioneel onderdeel van de lunch van de medewerkers. Ook buiten de fabrieken zijn de verse modellen zeer populair. Zo geven diverse Volkswagen-dealers bij de aflevering van een nieuwe auto een curryworstpakket cadeau. De worsten zijn ook te koop in het stadion van voetbalclub VfL Wolfsburg. Een extra succesfactor is de originele Volkswagen Ketchup: daarvan werd vorig jaar 536.826 kg geproduceerd.

Onderdeelnummer

Volkswagen viert dit jaar het veertigjarige jubileum van zijn eigen currywurst. Momenteel werken dertig werknemers aan de productie ervan. Het vlees voor de worsten komt uit de regio Wolfsburg. De worsten bevatten slechts 20% vet tegen 40-45% voor de gemiddelde curryworst. En er zijn meer innovaties. Zo is er sinds 2010 ook een vegetarische variant. De Volkswagen-worsten zijn al diverse malen in de prijzen gevallen bij slagers-competities als ‘worst van het jaar-verkiezingen’. En dan nog iets: elke Volkswagen-worst is duidelijk herkenbaar door het stempel ‘Origineel Volkswagen-onderdeel’ en heeft een eigen onderdeelnummer. (Bron: VW)

Reageren op dit bericht kan onderaan deze pagina
Volg ons ook op Twitter of neem een abonnement op de nieuwsbrief