VETRA vindt verplicht gebruik Portbase Maasvlakte 2 prima

381

VETRA containervervoer vindt het prima dat de nieuwe containerterminals op Maasvlakte 2 – Rotterdam World Gateway en APM Terminals Maasvlakte II – het gebruik van Portbase straks verplicht stellen. ‘Het sluit naadloos aan bij de visie en werkwijze van VETRA’, zegt manager Frank Baudet. ‘Wij hebben in het algemeen gewoon de wens om zo min mogelijk met papier te doen en zo veel mogelijk geïntegreerd.’

VETRA Containervervoer is gespecialiseerd in wegtransport van en naar de zeehavens. Voor het voormelden van trucks en chauffeurs in Rotterdam gebruikt men al jarenlang de Portbase-service Road Planning. Recent is hier de service Melding Import Documentatie bijgekomen.

VETRA vindt verplicht gebruik Portbase Maasvlakte 2 primaVoormelden

VETRA is met 25 eenheden een relatief kleine wegvervoerder. ‘VETRA is continu aan het verbeteren. Wij onderscheiden ons bijvoorbeeld door zoveel mogelijk papierloos te werken. Vrachtbrieven, facturen, alles gaat digitaal. Alle gewenste informatie kunnen wij de klant met één druk op de knop presenteren. En uiteindelijk hebben wij hierdoor ook meer tijd om hen persoonlijk te adviseren. De Portbase-services sluiten naadloos aan bij deze werkwijze. Het voormelden via Road Planning hebben wij geïntegreerd in ons eigen transportmanagementsysteem. Voordat we een container echt inplannen, zien wij op het scherm altijd eenvoudig de actuele status. Wij hoeven niet eerst allerlei andere systemen te raadplegen. Dat werkt echt super.

Nooit meer omrijden

Vanuit het eigen transportmanagementsysteem gebruikt VETRA sinds kort ook de Portbase-service Melding Import Documentatie. De douanedocumenten die nodig zijn voor het afhalen van containers kan men zo elektronisch doorgeven aan de terminals. Bij aankomst daar zijn dan geen verdere papieren nodig. ‘Voorheen moesten chauffeurs eerst langs ons kantoor in Rotterdam om de documenten op te halen. Ons kantoor ligt weliswaar gunstig op de route, maar het was toch telkens een kwartiertje. Nu is het vanuit ons systeem één druk op de knop en de douanedocumenten zijn aangemeld. De chauffeur kan direct naar de terminal rijden.’

De transporteur ziet het insturen van de douanedocumenten bovendien als een additionele dienstverlening. ‘Klanten geven ons toch al de douane-informatie door. Voor ons is het vervolgens een kleine moeite om de meldingen aan de terminals te verzorgen. Men hoeft dat dan niet meer zelf te doen. Onze klanten bieden wij zo toegevoegde waarde.’ (Bron: Pax Groep)

Reageren op dit bericht kan onderaan deze pagina
Volg ons ook op Twitter of neem een abonnement op de nieuwsbrief