Verladers willen tijdens werk aan Betuweroute een alternatief

432

Verladersorganisatie EVO wil dat staatssecretaris Mansveld alsnog met een plan komt dat ervoor zorgt dat het vervoer van gevaarlijke stoffen over de Betuweroute ook de komende jaren is gewaarborgd. Door werkzaamheden aan het Duitse deel van de Betuweroute kunnen er tussen 2015 en 2022 veel minder treinen gebruikmaken van dit spoortraject.

Onderhoud Betuweroute naar VolkerRailDe Tweede Kamer debatteert vandaag over het vervoer van gevaarlijke stoffen. EVO heeft laten weten mee te willen denken over oplossingen, zoals meer ruimte vrijmaken voor het vervoer van gevaarlijke stoffen over de Betuweroute.

Schade
EVO stelt dat bedrijven mogelijk schade ondervinden als er geen alternatief komt en meent dat staatssecretaris Mansveld van Infrastructuur en Milieu ervoor moet zorgen dat het vervoer van gevaarlijke stoffen over het spoor geen vertraging oploopt.

EVO vindt het onverstandig om de rekening van de Duitse werkzaamheden bij het bedrijfsleven neer te leggen. De haven van Rotterdam blijft groeien, mede door de aanleg van de Tweede Maasvlakte. Daardoor is het goederenvervoer van en naar de haven steeds meer op het spoor aangewezen; grotendeels via de Betuweroute. Voldoende spoorcapaciteit over de Betuweroute is daarom belangrijk, aldus de organisatie. (Bron: EVO)

Schrijf u nu in voor de nieuwsbrief en maak kans op een iPad mini

Volg TotaalTrans op Twitter