Veel weerstand tegen verplichte tachograaf voor bestelauto’s

793

ZOETERMEER – Veel ondernemers trokken de afgelopen dagen bij verladersorganisatie EVO aan de bel omdat ze geen  tachograaf van minimaal 2.000 euro willen aanschaffen. De Europese Commissie overweegt om de tachograaf, het dure apparaat dat de rij- en rusttijden van chauffeurs registreert, voor alle bestelauto’s te verplichten. Ondernemers vulden via EVO’s online brainstorm hun pijnpunten in.

EVO verwacht nog dit jaar besluit over digitale tachograafEVO is fel tegen het plan van de Europese Commissie. ‘Ruim 95 procent van de 820.000 bestelauto’s die in Nederland rijden, zijn namelijk van schilders, bakkers, elektriciëns of andere ondernemers die gemiddeld minder dan 18.000 kilometer rijden. De registratie van de rij- rusttijden is daarom onzin.’

Pijnpunten

EVO wil dat de Commissie pijnpunten over de tachograaf wegneemt, niet verergert. EVO vroeg ondernemers daarom om mee te denken en hun wensen te melden op Brainstorm-Tachograaf,  zodat EVO deze punten kan aandragen in Brussel. EVO verwacht dat de reacties van ondernemers helpen om de Commissie ervan te overtuigen dat het verplicht stellen van een tachograaf voor bestelauto’s een slecht idee is. (Bron: EVO)

Reageren op dit bericht kan onderaan deze pagina
Volg ons ook op Twitter of neem een abonnement op de nieuwsbrief