UASC laat tien schepen van 14.000 tot 18.000 teu bouwen

726

Containerrederij United Arab Shipping Company (UASC) laat op de Koreaanse werf van Hyundai Heavy Industries (HHI) tien megacontainerschepen bouwen. UASC heeft verder een optie opgenomen op nog eens zeven van deze containerschepen. Met de order is twee miljard dollar gemoeid.

UASC laat tien containerschepen van 14.000 tot 18.000 teu bouwen UASC laat vijf nieuwe schepen bouwen van 18.000 teu. Dat is vrijwel hetzelfde formaat als het huidige grootste containerschip in de wereld, de Mærsk McKinney-Møller. Ook China Shipping Container Line bestelde eerder al vijf containerschepen van meer dan 18.000 teu.
Verder laat de reder vijf schepen van 14.000 teu bouwen en neemt het nog eens een optie voor één extra schip van 18.000 teu en zes schepen van 14.000 teu.
UASC gaat de schepen van 18.000 teu inzetten op de diensten tussen Azië en Europa.

‘LNG-ready’
De nieuwe containerschepen worden volgens de reder de modernste en meest milieuvriendelijke schepen die er nu varen. Zo zijn de schepen bijvoorbeeld al klaar voor het varen op LNG.
De opdracht voor de bouw van de schepen is het grootste nieuwbouwprogramma uit de geschiedenis van UASC tot nu toe. De eerste schepen moeten eind 2014 in de vaart komen, de laatste schepen in de eerste helft van 2015.

Schrijf u nu in voor de nieuwsbrief en maak kans op een iPad mini

twitter