TNT gaat zich als ‘The People Network’ presenteren (+ video)

619

TNT wil nauwe banden met haar klanten aangaan. Om dat de wereld te laten weten komt het koeriersbedrijf met de ‘The People Network’. Hierin staan de medewerker en het Europese netwerk centraal staan.

TNT zet de nieuwe merkidentiteit neer met een grootscheepse reclamecampagne in acht Europese landen en promotionele activiteiten in 26 landen. ‘Met de reclamecampagne positioneert TNT zich als de menselijke uitdager in de markt voor kleine en middelgrote bedrijven.’

Reageren op dit bericht kan onderaan deze pagina Volg ons ook op Twitter of neem een abonnement op de nieuwsbriefThe People Network

Volgens CEO Tex Gunning heeft TNT een heldere strategie. ‘Daarin focussen we ons op het sterkste punt: onze mensen en de persoonlijke wijze waarop ze de klant tegemoet treden. Klanten zijn geen streepjescodes en wij zijn geen robots. We beseffen allemaal wat onze klanten willen: meer business. Wij geven de klant tijd en aandacht, en dat onderscheidt ons van anderen. Wij zijn The People Network.’

Naast het stimuleren van persoonlijk contact richt TNT zich op winstgevende groei, met hogere productiviteit en optimale netwerkefficiency. De komende maanden gaat het bedrijf initiatieven ontplooien om meer MKB-klanten te werven.

De campagne

Het grootschalige Europese reclame-offensief, dat zich uitstrekt van radio- en TV-commercials tot billboards en loyalty-programma’s, maakt duidelijk dat TNT investeert vanuit de overtuiging dat persoonlijk contact het verschil maakt in de hedendaagse pakketbezorging. Dick van der Lecq, managing director van reclamebureau Etcetera/DDB, dat de campagne ontwikkelde, legt uit: ‘Vroeger kochten klanten producten of merken. Vandaag koopt de klant heel bewust een bedrijf. Hij kiest voor het DNA en de mensen achter het merk. In gesprekken met tientallen TNT-medewerkers werd duidelijk dat hun benadering van de klant is samen te vatten in één concept: de menselijke vervoerder.’

In de komende tien weken krijgen nieuwe klanten het aanbod om ‘the TNT experience’ te testen met een gratis verzending van een pakket tot 100 kilo binnen Europa. (Bron: TNT)

Reageren op dit bericht kan onderaan deze pagina
Volg ons ook op Twitter of neem een abonnement op de nieuwsbrief