TLN en EVO willen van de hele N50 een A50 maken

348

Transport en Logistiek Nederland (TLN) en verladersorganisatie EVO waarderen de verbreding van de N50, maar voor beide organisaties is het einddoel een A50 met twee keer twee rijstroken. Minister Schultz ondertekende gisteren het ontwerptracébesluit voor een verbreding naar twee keer twee rijstroken.

TLN en EVO willen van hele N50 een A50 makenEen bredere A50 is volgens het bedrijfsleven van groot belang voor de economische ontwikkeling van Noord- en Oost-Flevoland en de regio Zwolle-Kampen. ‘Bovendien vormt de weg een belangrijke alternatieve route voor de A28 en A32 tussen Zwolle en Hoogeveen in geval van onderhoudswerkzaamheden of calamiteiten.’

TLN en EVO benadrukken dat het goed is voor het regionale bedrijfsleven dat de verbreding van de N50 tussen Emmeloord en Ens een stap dichterbij komt. ‘Door de ondertekening kan opnieuw een deel van N50 worden aangepakt. Eerder werd de N50 tussen Ramspol en Ens al verbreed en kwam er een nieuwe Ramspolbrug.’

Bezuinigingen
Waar in het verleden de plannen voor het traject tussen Kampen en Kampen-zuid concreet waren, verdwenen de plannen voor dit traject door de landelijke bezuinigingen op infrastructuur weer van tafel. Terwijl juist op dit gedeelte van de N50 veel regionaal en doorstromend verkeer bij elkaar komt. TLN en EVO roepen de overheid dan ook op om hier zo snel mogelijk werk van te maken. (Bron: TLN/EVO)

Schrijf u nu in voor de nieuwsbrief en maak kans op een iPad mini

Volg TotaalTrans op Twitter