Terminals RCT en CTT sluiten aan bij InlandLinks

775

Met de aansluiting van Rotterdam Container Terminal (RCT) op de Maasvlakte en Combi Terminal Twente Rotterdam (CTT) in Pernis, dekt het InlandLinks netwerk nu het hele Rotterdamse havengebied af. Eerder traden in het Waalhavengebied UWT en in het Eemhavengebied Steinweg Beatrix terminal toe. Het netwerk omvat nu 40 terminals in Nederland, België, Duitsland, Polen, Italië en Hongarije.

Terminals RCT en CTT sluiten aan bij InlandLinks RCT, op de Maasvlakte, is 17 hectare groot en heeft een overslagcapaciteit van ruim 550.000 TEU per jaar. De terminal beschikt over een kade van 410 meter, met twee kadekranen op rails. Er kunnen schepen afmeren met een diepgang tot 10 meter. De terminal heeft 3 treinsporen (2 x 300 meter en 1 x 350 meter).  RCT ontvangt dagelijks enkele tientallen binnenvaartschepen, die tevens behandeld kunnen worden bij de nabijgelegen D.C.S terminal van de Kramer Group aan de Amazonehaven.

CTT Rotterdam, aan de oostkant van Pernis, is 4,5 hectare groot en heeft een overslagcapaciteit van 150.000 TEU per jaar. De terminal beschikt over een kade van 140 meter, met 8 meter diepgang en een mobiele kadekraan. Op de drie treinsporen kunnen treinen tot een lengte van 650 meter behandeld worden, door middel van ‘reachstackers’. CTT Rotterdam heeft 4 tot 5 keer per week een treindienst o.a van en naar Neurenberg/München, Stuttgart en Kutno (Polen).

CTT Rotterdam en RCT fungeren ook als draaipunt voor de terminals op de Maasvlakte. Dagelijks doen een tiental binnenvaartschepen de terminal aan vanaf o.a. Hengelo, Antwerpen, Vlissingen en Terneuzen.

Meld u nu aan voor de nieuwsbrief van Dagblad Transport

twitter