SNS bemiddelt in conflict Brink’s

550

UTRECHT – De SNS Bank gaat zich in te spannen voor de werknemers van Brink’s. De bank wil haar maatschappelijke verantwoordelijkheid nemen en ervoor zorgen dat Brink’s en de overnemende partij SecurCash goede afspraken maken. ‘De vakbonden zien dit als stap in de goede richting’, zegt Eric Aarts, actiecoördinator CNV Vakmensen. ‘We hopen op een snelle oplossing van het probleem.’

SNS bemiddelt in conflict met Brink’s GeldtransportVrijdagmiddag voerden zo’n 170 medewerkers van Brink’s actie voor het hoofdkantoor van Rabobank in Utrecht. Dit was voor de tweede keer dat de medewerkers bij de Rabobank een signaal kwamen afgeven dat zij graag hun werk volgen en daar veel voor over hebben. Ze  verwachten dat Rabobank, die als grote klant van Brink’s overstapt naar Geld Service Nederland haar verantwoordelijkheid pakt en hen daarbij gaat helpen.

SNS pakt regierol op

De SNS Bank heeft inmiddels laten weten dat zij partijen bij elkaar wil brengen. De bank wil er – uit oogpunt van maatschappelijk verantwoord ondernemen – voor zorgen dat Brink’s en SecurCash afspraken maken over:
– de manier waarop het werk overgaat van Brink’s naar SecurCash
– wat dit betekent voor de werknemers die nu  op dat pakket actief zijn

Achtergrond

Bij Brink’s Nederland werken 1.080 mensen. Rabobank en ABN Amro stappen over van Brink’s naar Geld service Nederland (GSN) en ook SNS heeft het contract met Brink’s opgezegd en gaat over naar een andere marktpartij. Door het verlies van deze klanten zullen ruim 600 banen bij Brink’s verdwijnen.  Het werk zelf verdwijnt niet, maar wordt dus overgenomen door andere uitvoerders. Een deel van het ervaren personeel van Brink’s zou daarom prima aan de slag kunnen bij deze nieuwe uitvoerders. (Bron: CNV/Foto: SNS)

Reageren op dit bericht kan onderaan deze pagina
Volg ons ook op Twitter of neem een abonnement op de nieuwsbrief