Sea-Cargo behandelt twee miljoen ton lading via Broekman Logistics

641
Sea-Cargo vervoert via de terminal van Broekman Logistics met name industriële ladingen vanuit Noorwegen met als eindbestemming Noordwest Europa. (Foto Broekman Logistics)

ROTTERDAM Sea-Cargo heeft de mijlpaal van twee miljoen ton lading behandelde goederen via Broekman Logistics in Rotterdam bereikt.

Sea-Cargo en Broekman Logistics gingen in april 2015 een intensieve samenwerking met elkaar aan. Het uitgangspunt van de samenwerking was het bedienen van de best mogelijke oplossing voor de eindklanten door Broekman Distriport als ‘Continental Hub’ toe te voegen aan de ‘Continental Gateway’ van Sea-Cargo. Daardoor werd een vlotte doorgang naar het Europese achterland gegarandeerd. Het betreft met name industriële ladingen vanuit Noorwegen met als eindbestemming Noordwest Europa, ook is de dienst ideaal geschikt voor (reefer) containers en RoRo cargo voor onder andere de offshore sector.

Optimalisatie
Na investeringen gedurende de afgelopen jaren, zoals een uitbreiding van de scheepscapacitieit van Sea-Cargo, verwachten beide bedrijven dat de overslag de komende jaren verder groeit met een additionele 750.000 ton per jaar. ‘De intensieve samenwerking tussen Sea-Cargo en Broekman Distriport heeft geresulteerd in het optimaliseren van het logistieke proces voor de eindklant’, vertelt managing director Breakbulk Terminals Rik Pek. ‘Investeringen in medewerkers, processen en automatisering zijn goede voorbeelden van hoe wij ons op de toekomst voorbereiden en de behoefte van de klant centraal stellen. Een samenwerking die komende jaren zal gaan leiden tot een groei in de behandeling van meer tonnages over onze terminal.’

Groene oplossing
Ook Ole Seavild kijkt als managing director van Sea-Cargo ‘tevreden terug op het starten en consolideren van de ‘Continental hub’ in Rotterdam’. ‘Door het leveren van de juiste service voor onze klanten en een investeringsprogramma om onze carbon footprint te reduceren willen we onze klanten ook een groene logistieke oplossing aanbieden in de toekomst.’