Ruud Gullit aan de slag voor FedEx

495
‘Gullit onderscheidde zich als een natuurlijke match’, zegt David Binks, president van FedEx Express in Europa en CEO van TNT. (Foto FedEx)

HOOFDDORP Ruud Gullit gaat tijdens het derde seizoen van de UEFA Europa League (UEL) optreden als ambassadeur voor hoofdsponsor FedEx Express (FedEx). De UEFA Europa League is de grootste clubcompetitie ter wereld en brengt 190 teams samen uit heel Europa. Het is de eerste keer dat FedEx iemand als ambassadeur heeft aangetrokken.

‘Het is een eer ambassadeur te zijn voor een sponsor die zich inzet om fans te enthousiasmeren voor de passie en spanning van het Europese voetbal’, zegt Gullit. ‘Het programma voor sociale verantwoordelijkheid van FedEx doet fantastisch werk om gemeenschappen te verbinden door middel van sport. De gedeelde overtuiging dat voetbal een arena biedt die mensen en zelfs landen bij elkaar brengt, is iets wat ik in mijn eigen carrière heb gezien en is iets waarvan ik als ambassadeur van FedEx graag deel wil uitmaken.’

‘Field in a box’
Sinds FedEx hoofdsponsor werd van de UEL competitie heeft het bedrijf in samenwerking met de UEFA Foundation for Children gewerkt aan ‘Field in a Box’. Dit programma biedt gemeenschappelijke voetbalvelden om jongeren in achtergestelde gebieden door voetbal te doen bewegen. ‘Field in a Box’ maakt deel uit van het FedEx Cares initiatief, waarbij FedEx 162 miljoen euro investeert in meer dan 200 gemeenschappen tegen 2020, om zo kansen te creeeren en positieve verandering te brengen over de hele wereld.
Gullit is ook bekend om zijn werk voor de liefdadigheidsinstellingen Laureus, UNICEF en de Nederlandse Postcodeloterij. Hij is wereldwijd een van de acht Academy Members van ‘Laureus Sport for Good’.

Natuurlijke match
‘FedEx wilde een ambassadeur die fans van de UEFA Europa League zouden herkennen, die hoog aangeschreven staat om zijn kennis en expertise en die niet alleen de waarden van het merk FedEx weerspiegelt, maar ook onze ambities bij het sponsoren van een dergelijk prestigieus toernooi’, zegt David Binks, president van FedEx Express in Europa en CEO van TNT. ‘Gullit onderscheidde zich als een natuurlijke match.’