Renaults voor A’damse bakker

373

AMSTERDAM – Bakkerij Bartels heeft onlangs haar derde lichting Renault Masters in gebruik genomen voor het vervoer van hun producten. De bakkerij zocht een oplossing voor meer laadvermogen en vond deze in de Renault Master platformcabine, waardoor het laadvermogen oploopt tot 1.100 kilo. De vijf nieuwe Masters werden geleverd door de Volvo Group Truck Center in Amsterdam.

Renaults voor Amsterdamse bakkerBakkerij Bartels is inmiddels bijna een eeuw oud en is ooit begonnen als winkelbakker in Amsterdam. Het familiebedrijf heeft nu tachtig werknemers. Bartels houdt zich bezig met het dagelijks bevoorraden van ongeveer 115 vier- en vijfsterrenhotels, beurzen, bedrijfsrestaurants en airlinecatering. Gevestigd in Amsterdam wil de bakkerij productie en distributie van hun producten zo duurzaam mogelijk maken. Naast de bakkerij is er ook nog een handelsactiviteit: Almost Ready bake-off producten. Daarbij importeren ze uit heel Europa en distribueren ze in heel Nederland vanuit één punt.

Laadvermogen

Bakkerij Bartels heeft negen auto’s in eigen beheer, allemaal Renault Masters. Naast het eigen wagenpark worden nog eens twee eenheden ingehuurd, dat geldt ook voor de Almost Ready bake-off producten. De keuze voor de Renault Master was geen moeilijke. Rob Janzen, directeur: ‘Het is de derde lichting Renault Masters die we in gebruik nemen. Wel zochten we een oplossing voor extra laadvermogen en dat is gelukt; we kunnen nu 1.100 kilo aan producten meenemen door toepassing van de zogeheten platformcabine. Bovendien is het brandstofverbruik van de nieuwe Renault Master erg gunstig. De relatie met Volvo Group Truck Center is ook van belang. De locatie functioneert als onderdelendistributiecentrum voor een groot deel van Nederland en daardoor kunnen we onderhoud makkelijk plannen. In principe zorgen zij er voor dat we nooit stil komen te staan. Kortom, de locatie, communicatie en service van de dealer is uitstekend: ze doen wat ze beloven.’

Aangepaste opbouw

De opbouw van de vijf nieuwe Renault Master platformcabine werd verzorgd door Combigroep Carrosseriebouwers Karhof. ‘Karhof snapt hoe de afwerking van de auto in elkaar moet zitten ten behoeve van voedseltransport.  De totale auto inclusief laadbak moet bijvoorbeeld maximaal drie meter hoog zijn in verband met de lage tunneltjes in Amsterdam. Daarmee blijven we binnen de afmetingen en kunnen we toch het maximale laadvermogen halen.’

Reageren op dit bericht kan onderaan deze pagina
Volg ons ook op Twitter of neem een abonnement op de nieuwsbrief