Porsches op de MAN

536

porsch2LEUSDEN – Porsche Centrum Gelderland in Heteren heeft voor het transport van Porsches een MAN-truck aangeschaft. Het werd een MAN 23.400 6×2 met een opbouw die plaats biedt aan maximaal zes Porsches.

Door de ‘Martini style’ belijning heeft de combinatie een onmiskenbare Porsche-uitstraling gekregen. De bijzondere kleurencombinatie is typisch Porsche en doet denken aan het legendarische ‘Martini Racing’ team.

porsch1Carbon-look

De MAN TGX XLX cabine werd in hoogglans zwart afgeleverd en was de grille ook in die kleur uitgevoerd. Dat vroeg dus om een accentje, en dat werd geheel in race-stijl gevonden in Carbon-look. Niet alleen de grille maar ook de beide spiegelhuizen werden uitgevoerd in Carbon-look. Verder werd de truck voorzien van een verchroomde lampenbeugel met zwaailampen die mooi past bij de omlijsting van de grille. Ook de wielen zijn in hoogglans aluminium uitgevoerd. Een rood centraal gedeelte van de onderbumper maakt het plaatje helemaal af.

Kleine oploophoek

De Tijhof-opbouw is net als de aanhangwagen voorzien van volledige afdichting van de zijkanten met geïntegreerde kasten. Daarin is onder meer ruimte voor ladingzekering materialen, speciale hulpstukken en de bediening van de opbouw. Doordat er regelmatig ultra lage sportwagens vervoerd moeten worden is de oploophoek van de opbouw extreem klein te maken. Daarvoor zijn extra uitrustingstukken bij de opbouw meegeleverd. De rest kan de chauffeur zelf doen door met het volledige luchtgeveerde chassis de meest ideale oprijhoek te vormen. Hierdoor zijn ook de laagste Porsche sportwagens zonder schade te laden en te lossen.

Ook de zwaarste

De motorwagen is door Estepe voorzien van een voorloopas. Deze as met zijn 17,5 inch wielen is als liftas uitgevoerd. Wanneer het gewicht dat nodig maakt zakt deze as automatisch. Dankzij deze voorloopas is het laadvermogen van de MAN nu zodanig dat er ook met de zwaarste modellen van Porsche zoals de Cayenne en de Panamera geen overschrijding van de aslasten kan plaatsvinden.

Reageren op dit bericht kan onderaan deze pagina
Volg ons ook op Twitter of neem een abonnement op de nieuwsbrief