Platform Buitenland Promotie Logistiek van start

385

De sterke Nederlandse logistieke positie in de wereld moet worden versterkt en verder worden uitgebouwd. Met deze doelstelling is onlangs het Platform Buitenland Promotie Logistiek van start gegaan.

Het platform wil er voor zorgen dat buitenlandse partijen meer gaan investeren in de Nederlandse logistieke sector, het aantal ladingstromen toeneemt en dat onze Platform Buitenland Promotie Logistiek van startlogistieke kennis in het buitenland beter wordt vermarkt.

TLN trekker
Het Platform bestaat uit een delegatie van bestuurders uit zowel de private als publieke sector zoals Havenbedrijf Rotterdam, Schiphol Groep, Regionale Ontwikkelingsmaatschappijen, Dinalog, NDL, NFIA, Ministeries I&M, BZ en RVO. Voorzitter is Arthur van Dijk, tevens voorzitter TLN en trekker Internationalisering van het Strategisch Platform Logistiek. Het platform wordt gesteund door een werkgroep dat de doelstellingen nader uitwerkt in een programma rond promotie en acquisitie.

Aan de top
De Nederlandse logistieke sector staat al jaren aan de top van de wereld. Deze positie werd recent nogmaals bevestigd met een tweede plaats op de World Bank Logistics Performance Index 2014 en de eerste plaats op de EU Transport Scoreboard. Daarnaast heeft Nederland een groot aanzien door de Mainports Rotterdam en Schiphol. Een geweldige prestatie waar Nederland trots op mag zijn. Om deze positie te behouden en versterken is er werk aan de winkel. De internationale concurrentie zit niet stil.
 (Bron: TLN)

Reageren op dit bericht kan onderaan deze pagina
Volg ons ook op Twitter of neem een abonnement op de nieuwsbrief