Overname van TNT Innight in Nederland en België

MANNHEIM Met ingang van 25 september 2016 heeft private-equitybedrijf SSVP III  de bedrijfsonderdelen van TNT Innight in Nederland en België overgenomen. Innight Express Germany GmbH, eigendom van SSVP III,  krijgt hiermee de bedrijfsvoering van TNT Innight Netherlands en TNT Innight Belgium in handen. De nieuwe organisatie gaat als specialist op het gebied van nachtdistributie opereren onder de bedrijfsnaam ‘nox NightTimeExpress’.

TNT Innight gaat pakketten afleveren bij de BurenDe overname volgt op de transactie in juli 2016, waarbij SSVP – samen met de gebroeders Georg en Joachim Kierdorf als mede-investeerders – de activiteiten van TNT Innight in Duitsland en Oostenrijk van TNT overnam en het nieuwe merk ‘nox NachtExpress’ introduceerde. Binnenkort zullen de bedrijfsonderdelen in Nederland en België de nieuwe naam ‘nox NightTimeExpress’ gaan voeren.

Nieuwe directie
Het Nederlandse bedrijfsonderdeel werd in 1970 opgericht en was op het laatst met circa 450 klanten goed voor een omzet van 36 miljoen euro, terwijl in België met circa 120 klanten een omzet van 16 miljoen euro werd behaald. Naar aanleiding van de nieuwe transactie heeft de voormalige directeur voor Nederland en België, Hans de Bruyne, het bedrijf verlaten en is teruggekeerd naar TNT. De nieuwe directie wordt mede gevormd door Georg Kierdorf en Dr. Carsten Mehler, die zich beiden in sterke mate ook met de activiteiten in de Benelux zullen bezighouden.

Betere dienstverlening
De overname heeft tot doel de bedrijfsonderdelen te voorzien van een flexibelere mkb-structuur, waarmee een hoger niveau van kwaliteit en service kan worden verwezenlijkt. Voor klanten verandert er overigens niets, aangezien alle contracten en zakenrelaties in het kader van deze transactie worden overgenomen. Georg Kierdorf, ceo: ‘Enerzijds willen wij qua logistiek en efficiëntie de synergie van ons internationale netwerk benutten. Anderzijds willen wij door ons consequent te richten op onze lokale klanten de kwaliteit van onze dienstverlening verbeteren en daarmee doelbewust ook het aantrekken van nieuwe klanten een impuls geven.’

Geen reacties mogelijk