Online shopper wil flexibeler geleverd krijgen en retourneren

485

Online shoppers willen hun  producten flexibeler geleverd krijgen en willen flexibeler kunnen retourneren. Dat blijkt uit een wereldwijd onderzoek van comScore en UPS.

Online shopper wil flexibel geleverd krijgen en retournerenDe studie bevat data van 14.000 consumenten die regelmatig online winkelen. Deze consumenten zijn afkomstig uit zes Europese landen (waaronder Nederland), de Verenigde Staten, Canada, Azië, Australië en Mexico.

Minst tevreden
Flexibel leveren en retourneren van online aankopen zijn een van de gebieden waarover consumenten wereldwijd het minst tevreden te zijn. Een gemakkelijk retourbeleid zorgt dat Europese consumenten een webshop aanbevelen aan anderen en er herhaalaankopen doen. Net als consumenten in andere delen van de wereld, zegt ruim de helft van de Europese consumenten (61%) dat zij meer zouden kopen bij een retailer als deze een gemakkelijk retourbeleid heeft. Bovendien zegt 57% van de Europese consumenten dat gratis retourneren een belangrijk onderdeel is van een goed retourbeleid.

Wachten
In Europa zijn consumenten bereid ongeveer vier dagen te wachten op binnenlandse verzendingen en ongeveer tien dagen op internationale verzendingen die afkomstig zijn van buiten de eigen regio. Canadese consumenten vinden kosten belangrijker dan snelheid. In Azië zijn consumenten minder geduldig en slechts bereid vier dagen te wachten op de levering van hun aankopen. (Bron: UPS)

Online shopper wil flexibel geleverd krijgen en retourneren

Schrijf u nu in voor de nieuwsbrief van TotaalTrans

Volg TotaalTrans op Twitter