Nieuwe Volvo FH 460 trekkers voor bietencampagne

384

Met de bietencampagne in volle gang heeft Post & Haveman uit Dronten 24 nieuwe Volvo FH 460 trekkers in gebruik genomen. De trucks werden geleverd door Volvo Trucks-dealers  Nijwa Groep en Harbers Trucks.

Nieuwe Volvo FH 460 trekkers voor bietencampagneAgrarisch transport is een van de specialiteiten van Post & Haveman. Dit omvat het transport van suikerbieten uit de Noordoostpolder, Oost- en Zuid-Flevoland naar de fabrieken van de Suiker Unie.

Bietencampagne

De meeste van de 24 geleverde nieuwe Volvo FH Euro 6-trekkers zijn direct de campagne ingegaan. Het betreft vier 4×2 en twintig 6×2 uitvoeringen, waarbij de laatste voorzien zijn van een elektro/hydraulisch gestuurde voorloopas.
Leo Haveman, directeur van Post & Haveman: ‘Tijdens de campagne van 2013 hebben we de nieuwe Volvo FH ook ingezet, toen in combinatie met een aantal Volvo FH Classic trekkers. De truck deed het op alle fronten meer dan uitstekend, zelfs veel beter dan de Volvo FH Classic. Het was de ultieme test voor de voertuigen, die non-stop 24 uur per dag worden ingezet. De nieuwe FH is vrijwel storingsongevoelig gebleken en scoorde een betrouwbaarheid van nagenoeg 100%, wat enorm veel rust op de planning gaf. We hebben dan ook geen moment twijfel gehad toen we voor de huidige campagne opnieuw voor vervanging van een deel van ons wagenpark stonden. De goede ervaringen met de Volvo FH 460 Globetrotter maakte de keuze makkelijk.’

Zuinig

Een goed brandstofverbruik in het zware werk en comfort voor de chauffeur zorgen volgens Haveman voor een optimale combinatie. ‘Een aantal van de nieuwe trucks is bovendien uitgerust met safety-pakketten van Volvo. Daarin zit onder meer Forward Collision Warning, een waarschuwingssysteem voor botsingen met noodremfunctie. Tijdens deze campagne willen we de meerwaarde hiervan testen.”
Alle trucks zijn uitgerust met Dynafleet, waardoor de prestaties nauwlettend in de gaten worden gehouden. ‘Door de prestaties te monitoren komen we tot een ideaalplaatje en kunnen we de brandstofkosten controleren.’ (Bron: Volvo)

Reageren op dit bericht kan onderaan deze pagina
Volg ons ook op Twitter of neem een abonnement op de nieuwsbrief