Nieuwe spooraansluiting voor OVET Vlissingen-Sloe

544

OVET heeft sinds 1 juli de beschikking over een nieuwe spooraansluiting en state-of-the art treinbelader op haar terminal in het havengebied Vlissingen-Sloe. OVET heeft deze investering uitgevoerd om de mogelijkheid te hebben de spoordiensten richting het Europese achterland, met name voor de Duitse energie- en staalindustrie uit te breiden.

Nieuwe spooraansluiting voor OVET Vlissingen-SloeDe infrastructuur bestaat uit een dubbel spoor van meer dan 1000 meter lengte. Het spoor wat na de belader ligt, heeft een lengte van 650 meter waardoor een trein van 44 wagons in volle lengte beladen kan worden.

1.500 ton per uur
OVET behandelt met name vaste brandstofproducten, als kolen, (pet)cokes en antraciet. De nieuwe faciliteit stelt OVET in staat om (kolen)treinen met 44 wagons en 2.700 ton netto laadgewicht te beladen met 1.500 ton per uur.
Inmiddels heeft OVET proeftreinen geladen voor verschillende Duitse eindverbruikers. Daarvoor hebben een aantal spoorvervoerders de haven van Vlissingen aangedaan. Bekende spoorvervoerders van droge bulkproducten zijn Captrain, TX Logistik, DB Schenker, Rheincargo en NIAG.

Gebouwd door
De nieuwe installatie is gebouwd door Heilig uit Heerhugowaard in samenwerking met TES Installatietechniek. De spoorinfrastructuur is aangelegd door Strukton met onder aanneming van Aannemings- en verhuurbedrijf J. Hoondert & Zn. uit ‘s-Heerenhoek . Het ontwerp is gemaakt in samenwerking met Logitech uit Driebergen.

Schrijf u nu in voor de nieuwsbrief en maak kans op een iPad mini

twitter