Mobiele kraan voor Pacorini

798

ROTTERDAM – Het Finse projectladingschip Meri is vandaag de Rotterdamse  Merwehaven binnengelopen met aan boord een mobiele kraan van Liebherr voor Pacorini Metals. Met deze nieuwe LHM 420-kraan kan Pacorini alle typen breakbulk goederen laden en lossen tot een maximum gewicht van 124 ton. Het bedrijf opent 1 augustus een eigen breakbulk terminal in de Rotterdamse haven.

Mobiele kraan voor PacoriniPacorini Metals heeft zich op het volledige terrein inclusief kade van de voormalige Fruit Terminal aan de Galileistraat in de Merwehaven gevestigd. Het gaat op deze locatie non ferro metalen (zoals aluminium, koper, zink, lood, tin, nikkel) en mogelijk ook soft commodities (koffie, cacao, etc) overslaan.

Van fruit naar non ferro

Pacorini is sinds 2005 actief in de Rotterdamse haven, maar bezat tot nu toe geen eigen op- en overslagfaciliteiten. Het bedrijf speelt met de ingebruikname van een eigen terminal in op de verdere groei en toename van haar activiteiten in de Rotterdamse haven.

De terminal omvat een terrein van 12,5 hectare en heeft een 600 meter lange kade. De diepgang aan de kade bedraagt tien meter. Simon Yntema, managing director Pacorini Metals Europe: ‘Rotterdam is een haven waar je niet omheen kunt. Iedereen kent Rotterdam en de vele verbindingen maken het een aantrekkelijke optie. Er zijn veel transportbedrijven in en om de haven gevestigd, evenals allerlei soorten dienstverleners.’

De Fruit Terminal was tot 2010 in gebruik door fruitoverslagbedrijf Seabrex. De laatste jaren werd de terminal al gebruikt voor de opslag van non ferro metalen.

Reageren op dit bericht kan onderaan deze pagina
Volg ons ook op Twitter of neem een abonnement op de nieuwsbrief