Mitsubishi, GDF SUEZ en NYK gaan LNG bunkerschip bouwen

533

Mitsubishi, GDF SUEZ en NYK laten gezamenlijk een LNG bunkerschip bouwen. Dit eerste LNG bunkerschip gaat LNG gedreven schepen van LNG voorzien. Ook sloot GDF SUEZ een LNG-bunkercontract met United European Car Carries (UECC) in Zeebrugge.

Het LNG bunkerschip, dat vanaf 2016 operationeel moet, krijgt Zeebrugge als thuishaven. Het LNG bunkeren gebeurt vanaf dan met het large scale LNG bunkerschip met een capaciteit van 5.100 m³, het eerste ter wereld geschikt om LNG aangedreven schepen van alle groottes te kunnen bevoorraden.

Mitsubishi, GDF SUEZ en NYK laten LNG bunkerschip bouwenPrimeur

Het bunkerschip gaat LNG-aangedreven schepen in de Noordzee en de Baltische zee voorzien van LNG. Het schip gaat de twee LNG dual fuel car carriers van United European Car Carriers (UECC) bunkeren, die in maart van dit jaar werden besteld en ook in 2016 operationeel zijn. Ook andere LNG aangedreven schepen in de Noordzee en de Baltische zee zijn een commercieel doel voor het partnerschap.

Ongeveer vijftig LNG-aangedreven schepen zijn ondertussen operationeel in Noord-Europa, waarvan de meeste overzetboten en kleine cruiseschepen. Het bestelde bunkerschip werd specifiek ontworpen voor het bunkeren van LNG-aangedreven cargo schepen, wat wereldwijd een primeur is.

Overeenkomst

De drie bedrijven tekenden in mei een overeenkomst voor het ontwikkelen van de LNG bunkermarkt wereldwijd, in de context van de verstrenging van de internationale regelgeving betreffende de impact van de scheepvaartactiviteiten op het milieu. (Haven Zeebrugge)

Bekijk alle foto’s van de Oranjegekte in transport en logistiek in het Oranjealbum

Reageren op dit bericht kan onderaan deze pagina
Volg ons ook op Twitter of neem een abonnement op de nieuwsbrief