Maersk Line gaat de retrofit van 52 gecharterde containerschepen uit eigen zak betalen. Met de retrofit wil de reder de prestaties van de schepen verhogen. Maersk maakte dit bekend op een Sustainable Shipping Initiative in London.
Volgens milieudeskundige Signe Bruun Jensen van de Maersk Group is het al jaren zo dat de eigen schepen van Maersk veel beter presteren dan de gecharterde schepen. Voor de retrofit maat Maersk gebruik van verschillende technologiën die ook al zijn gebruikt in de eigen schepen. ‘Wanneer we het hebben over het terugbrengen van de CO2-uitstoot, hebben we het over de hele vloot, niet alleen over de eigen schepen. En de upgrading van de gecharteerde schepen betalen zich vaak binnen een jaar terug.’ (Foto’s Maersk Line)
Bron: Tradewinds
Meer nieuws over zeevaart:
– Zusterschepen MOL Comfort uit de vaart
– DP World viert uitbreiding Jebel Ali met komst MSC La Spezia
– Zeebrugge zorgt voor vlottere los- en laadtijden bij P&O Ferries
– Haven Rotterdam wil geen doorvoer van walvisvlees meer
– Cao Maersk Line: ‘Een pittig maar belangrijk proces’