Flex-in over onderbetaling: ‘Wij hebben niets verkeerd gedaan’

222

De Ierse uitzendorganisatie Flex-in International zegt niet schuldig te zijn aan onderbetaling van chauffeurs. Dat blijkt uit eigen onderzoek van het bedrijf. Volgens directeur Eit Blanken was zijn bedrijf niet op de hoogte gesteld van een nieuwe vereiste voor het NEN-kenmerk 4400-2. ‘Ik ben blij dat dit onderzoek bevestigt dat we volledig volgens de regels hebben gehandeld.’

Eind december kwam naar buiten dat Flex-in International als tak van de Nederlandse Flex-in Uitzendgroep, haar NEN-certificering van de Stichting Normering Arbeid Flex-in over onderbetaling: ‘Wij hebben niets verkeerd gedaan’(SNA) verloor. Vakbond CNV Vakmensen beschuldigde Flex-in buitenlandse chauffeurs minder dan het minimumloon te betalen en geen belasting betalen en premies af te dragen. Acht Oost-Europese chauffeurs hadden zich bij het CNV beklaagd over de onderbetaling.

Ideale verlengstuk
Blanken meldt dat zijn ondernemingen al jaren voldoen aan de regels. ‘Ik kan mij dan ook totaal niet vinden in de aantijgingen die zijn gemaakt. Flex-in International is opgericht in 2005 en voldeed aan de regels van het NEN-certificaat zelfs voordat dit verplicht was.’

Ondanks de tegenvaller die de Drentse ondernemer heeft moeten incasseren, houdt hij goede hoop. ‘We richten ons op de toekomst. We zijn het jaar 2014 goed begonnen en de Flex-in Uitzendgroep bestaat binnenkort tien jaar. We zijn nog steeds het ideale verlengstuk van de vervoerder en bieden voor elk probleem een oplossing. Onze klanten en chauffeurs weten dit.’

Niet met elkaar te maken
De Nederlandse Flex-in Uitzendgroep heeft vestigingen in Aalsmeer, Breda, Hoogeveen, Middenbeemster en Venlo. De Nederlandse bedrijven hebben, buiten eigenaar Eit Blanken en een deel van de bedrijfsnaam, niets met elkaar te maken. (Bron: Flex-in)

Volg TotaalTrans op Twitter