Individuele rederijen moeten zich blijven onderscheiden op aspecten als prijs, service en routering. Voor verladersorganisatie EVO is het belangrijk dat ook na de vorming van de alliantie tussen rederijen Maersk, CMA CGM en MSC de keuzevrijheid voor verladers bovenaan moet blijven staan.
‘In het belang van economische groei moeten overheden er voor zorgen dat de belangen van de gebruiker geborgd zijn’, vindt EVO. ‘Of die keuzevrijheid gevaar loopt, is nu moeilijk te zeggen. EVO wacht de concrete invulling van de aangekondigde samenwerking af.’
Lees ook:
– Maersk, MSC en CMA CGM samen in P3 netwerk van 2,6 miljoen teu
– Hamburg Süd lanceert dienst Zuid-Afrikap-Argentinië/Brazilië
– Eerste Triple-E van Maersk heet Mærsk Mc-Kinney Møller
– NYK begint Bengal Arabian Service (BAS)
– Evergreen kiest voor Le Havre
– Maiden call CMA CGM Alexander Von Humboldt in Zeebrugge
– Eerste schip Evergreen-Hanjin CEM/ANN-dienst 19 juli in Zeebrugge
– Tarievenoorlog dwingt containerrederijen tot meer slow steaming
– Verre Oostendienst AEX1 keert terug naar Antwerpen