Euromax Terminal behandelt miljoenste vrachtwagen

647

De Euromax Terminal in Rotterdam heeft donderdag de één miljoenste vrachtwagen behandeld. Dit meldt ECT. De trucks vervoerden ongeveer 1,3 miljoen containers, vooral voor de rederijen Cosco, K-Line, Yang Ming en Hanjin (The Green Alliance).

Hoewel ECT veel belang hecht aan het wegvervoer, wil ECT in de toekomst meer containers over spoor en water vervoeren. ‘Naast het wegvervoer gaat ongeveer de helft van alle containers die vanaf de Euromax Terminal Rotterdam verder landinwaarts worden vervoerd en vice versa per Euromax Terminal behandelt miljoenste vrachtwagenbinnenvaartschip en trein’, schrijft president-directeur Jan Westerhoud. ‘De ambitie van ECT is om dit aandeel verder te vergroten. Via European Gateway Services biedt ECT daarom hoogfrequente spoor- en binnenvaartverbindingen tussen Rotterdam en een snel groeiend netwerk van inlandterminals in het Europese achterland.’

Trots
Westerhoud is trots op de één miljoenste vrachtwagen. ‘In samenwerking met The Green Alliance ontwikkelt de Euromax Terminal Rotterdam zich voorspoedig. Wij kunnen op zowel de Euromax Terminal als de ECT Delta Terminal de allergrootste containerschepen behandelen. Maar wij richten ons ook op het verder verbeteren van de afhandeling van de andere modaliteiten. Het wegvervoer en dan met name de afhandeling op de piekmomenten heeft onze aandacht.’

Euromax
De Euromax Terminal Rotterdam is gevestigd in de noordwesthoek van de Maasvlakte en is volgens ECT één van de modernste en duurzaamste containerterminals ter wereld. De exploitatie gebeurt door ECT in samenwerking met CKYH – The Green Alliance. Van alle containerterminals in Rotterdam ligt de Euromax Terminal Rotterdam het dichtst bij de haveningang. Dit maakt de terminal aantrekkelijk voor de allergrootste containerschepen.

Schrijf u nu in voor de nieuwsbrief en maak kans op een iPad mini

twitter