ERS verhoogt frequentie op Rotterdam-Poznan corridor

498

ROTTERDAM – ERS Railways maakt sinds kort twee additionele roundtrips tussen het Rotterdamse havengebied en de CLIP Terminal in Swarzedz, in de buurt van Poznan. Dat resulteert in acht roundtrips per week voor de Rotterdam – Poznan corridor.

ERS Railways is Europese spoorvervoerder van het jaarNa het aantal round trips in juni 2014 al naar zes te hebben verhoogd, is het de tweede keer in korte tijd dat de frequentie voor de Poznan corridor naar boven is bijgesteld. Binnen vier maanden is er meer dan dertig procent aan capaciteit bijgekomen zodat de klanten van ERS Railways kunnen profiteren van een tweemaal daags vertrek in beide richtingen.

Verenigd Koninkrijk

‘We blijven continue zien dat er een sterke vraag is naar intermodaal trailervervoer tussen Polen en het Rotterdamse havengebied’, zegt managing director Frank Schuhholz van ERS Railways. Dat is de reden waarom we hebben besloten om onze dienstverlening verder uit te bereiden.’

‘Het Rotterdamse Havenbedrijf, met zijn sterke aanwezigheid in de Europese short sea als RoRo ferry markten, is een ideaal platform voor ons om te ontwikkelen en te groeien als schakel in de intermodale achterland verbindingen. Vooral het Verenigd Koninkrijk gerelateerde bestemmingen zijn van belang voor onze Nederlandse en Poolse klanten.’

Kosten

De verhoging van de frequentie biedt ERS Railways maritieme klanten de mogelijkheid te kunnen kiezen. ‘Niet alleen als alternatief voor het wegvervoer maar ook om de verhoging van de kosten binnen shortsea tussen de Noordzee en de Baltische Zee te vermijden. De invoering van de zogenaamde Sulfur Emission Control Areas (SECA) resulteert in een significante verhoging van de kosten van het shortsea verkeer. Er zal meer kostbare brandstof gebruikt gaan worden en de dienstverleners zullen zelfs gedwongen worden om de huidige shortsea opzet te heroverwegen. Dat kan leiden tot langere reistijden of het opheffen van routes.’

Geluid

Gezien het feit dat geluidsniveau een steeds belangrijkere rol speelt binnen de transport regelingen van de Europese spoorwegen, heeft ERS Railways  gloednieuwe TWIN II dubbele pocket wagons geïntroduceerd. Deze worden de corridor gehuurd van de Zwitserse AAE Group. Deze wagons zijn in staat om megatrailers van alle grote Europese trailerbouwers te vervoeren.

Het geluidsniveau is van 92 decibel naar 82 decibel omlaag gebracht, wat overeenkomt met een halvering van het waargenomen geluid door omwonenden. Meer dan 75% van de wagons die momenteel op de Rotterdam – Swarzedz worden gebruikt, zijn uitgerust met zogenaamde stille remblokken. (Bron: ERS Railways)

Nu ook vacatures op TotaalTrans. Plaats een vacature of bekijk ze nu!

Reageren op dit bericht kan onderaan deze pagina
Volg ons ook op Twitter of neem een abonnement op de nieuwsbrief