ERS Railways denkt te profiteren van strenge zwaveleisen kustvaart

569

Spoorvervoerder ERS Railways denkt te kunnen profiteren van de strengere eisen voor de uitstoot van zwavel voor de kustvaart. De kosten van de kustvaart stijgen vanwege de strengere regelgeving met 120 dollar en ERS Railways zegt daar een alternatief voor te hebben.

ERS Railways is Europese spoorvervoerder van het jaarVanaf 1 januari 2015 wordt de regelgeving betreffende de uitstoot van milieuvervuilende stoffen verscherpt voor short sea verkeer in de Noordzee en de Baltische Zee, de zogenaamde Sulphur Emission Control Areas (SECA).

Alternatief
ERS Railways
zegt een gedegen en stabiel alternatief aan te bieden met een spoorverbinding tussen Polen en Rotterdam. ‘We merken vanuit de markt dat niet iedereen op de hoogte is van de gevolgen van SECA of dat vervoerders, expediteurs en logistieke dienstverleners nog niet beseffen wat dit voor gevolgen kan hebben voor hun supply chain’, zegt John van den Broeke, Salesmanager Benelux bij ERS Railways. ‘Gezien het korte tijdsbestek tot eind 2014, wordt een keuze gemaakt tussen het accepteren van hogere kosten per TEU voor short sea vervoer of het kiezen voor een concurrerende spoorwegmarkt tussen Polen en Rotterdam waarbij ERS Railways verwacht dat de vraag naar de intermodale shuttle verder toeneemt tijdens de komende maanden.’ (Bron: ERS Railways)

Reageren op dit bericht kan onderaan deze pagina
Volg ons ook op Twitter of neem een abonnement op de nieuwsbrief