Eerste Volvo met I-Shift Dual Clutch voor Van den Haak & Lommerse

303

RIJNSBURG – Bloemengroothandel Van den Haak & Lommerse uit Rijnsburg heeft onlangs als een van de eerste in Nederland een Volvo FH met I-Shift Dual Clutch in gebruik genomen. De truck wordt ingezet voor lijnritten naar Zuid-Duitsland.

Eerste Volvo met I-Shift Dual Clutch voor Van den Haak & LommerseDe Volvo FH 460pk 4×2 Euro 6-trekker werd geleverd door Volvo Group Truck Center uit Rijnsburg. Het is een van de eerste trucks in Nederland met I-Shift Dual Clutch, de eerste versnellingsbak op de markt met een dubbel koppelingssysteem voor zware trucks. Dankzij deze nieuwe manier van schakelen zonder vermogensverlies, blijft het koppel optimaal en verliest de truck geen snelheid tijdens het schakelen.

Soepeler schakelen

Directeur-eigenaar Gerrit van den Haak is enthousiast over zijn nieuwste aanwinst. ‘Het weggedrag van de truck is fenomenaal. Bovendien hebben we gemerkt dat we met deze truck sneller bij de klant zijn. Dit is voor ons echt een groot voordeel. Wij rijden met een dubbele bemanning waarmee wij in korte tijd veel kilometers maken. We willen onze bloemisten voorzien van de meest verse producten. In het transport mag dus geen tijd worden verloren en de lading mag niet lijden tijdens het transport. Schakelen, hoe soepel ook, geeft beweging en met I-Shift Dual Clutch wordt dat verminderd. Alle opties die meehelpen aan een sneller en betrouwbaarder bedrijfsproces zijn welkom. De I-Shift Dual Clutch is hiervan een heel goed voorbeeld. Vooral in stedelijke omgevingen met veel stoplichten trekt de truck enorm snel en soepel op. Wij zijn nu gewoon sneller bij onze klanten en de bloemen behouden hun kwaliteit nog beter.’

Belofte nakomen

De Volvo FH heeft naast I-Shift Dual Clutch nog een aantal comfortverhogende opties zoals Volvo Dynamic Steering (VDS), een Safety-pro veiligheidspakket en de standkoeling I-ParkCool. Bovendien heeft de truck een Volvo Gold contract waarmee ongeplande stilstand kan worden voorkomen. In combinatie met de geavanceerde communicatie-eenheid TGW oftewel TelematicGateWay worden essentiële onderdelen van de truck continu in de gaten gehouden. Daardoor is het mogelijk proactief een reparatie te plannen en ongeplande stilstand te voorkomen.

‘De werkplaats kan de truck op afstand uitlezen en de optredende slijtage analyseren’, vervolgt Gerrit van den Haak. ‘Vervanging van slijtagedelen kan dan ook gepland plaatsvinden. Dit betekent dat de truck altijd beschikbaar is en we geen kosten  maken voor ongeplande stilstand. Ook hier verliezen wij dus geen kostbare tijd en kunnen we onze belofte naar onze klanten om altijd de meest verse producten te leveren, nakomen.’ (Bron: Volvo)

Nu ook vacatures op TotaalTrans. Plaats een vacature of bekijk ze nu!

Reageren op dit bericht kan onderaan deze pagina
Volg ons ook op Twitter of neem een abonnement op de nieuwsbrief