Drie Volvo FM 370 trekkers voor Mol Cargo

387

BUREN – Mol Cargo nam onlangs drie Volvo FM 370 trekkers in gebruik. De trekkers werden geleverd door Volvo Trucks-dealer Van Dijk Culemborg.

Drie Volvo FM 370 trekkers voor Mol CargoWat in 1934 begon in Buren met het transport van zand en gravel, is in ruim tachtig jaar uitgegroeid tot logistiek dienstverlener met vestigingen in Tiel en Buren. De specialiteit van het bedrijf is de logistiek rondom motoren en scooters. Voor dat laatste beschikt Mol Cargo onder meer over een opslagcapaciteit van ruim 11.000 m2. Met vijftig trekkende eenheden wordt het transport uitgevoerd.

Hobby

Theo Wijgers, Financieel Directeur Mol Cargo: ‘Onze specialisatie is feitelijk ontstaan uit hobby. Maar door een uniek concept te ontwikkelen en de goederenstromen te optimaliseren is het uitgegroeid tot een van de belangrijkste logistieke diensten die we leveren. Wij halen motoren en scooters op bij de fabrikant, verzorgen voor een aantal importeurs de opslag en distribueren op bestelling. Bijzonder is dat we de motoren en scooters op wiel vervoeren. We hebben opleggers met beweegbare vloeren, die voorzien zijn van vastzetmechanismen, waardoor het mogelijk is met een zo hoog mogelijke beladingsgraad te rijden.’

Het transport van motoren en scooters is seizoengebonden, waarbij de nadruk ligt op het voorjaar. Vanuit de fijnmazige distributie is Mol Cargo daarnaast dan ook all round transporteur. ‘We hebben ervoor gezorgd dat we gedurende het hele jaar een goede bezetting hebben. We zijn gespecialiseerd in groupage, zowel deel- als complete ladingen. Warehousing, cross-docking en toegevoegde waarde leveren spelen daarin een belangrijke rol.’

Flexibel

Volgens Wijgers zijn zijn drie Volvo FM 370 trekkers een keuze die bij het bedrijf past. ‘De Volvo FM is flexibel en perfect toegerust voor het transport in de Benelux. Veiligheid is voor ons belangrijk en de brandstofefficiency van de Volvo FM. We hebben bij Van Dijk Culemborg een compleet pakket afgenomen, inclusief Volvo Gold Contract. Wij vinden dat onderhoud aan een Euro 6 te complex is om het zelf te doen. Daarmee doe je eigenlijk twee dingen. Je maakt het onderhoud probleemloos, zeker omdat Van Dijk steeds over onze schouder meekijkt en de trucks op slijtage online monitort, maar ook maak je variabele kosten tot vaste kosten. Belangrijk is ook dat bij de komst van deze trucks er een duidelijke instructie gegeven is, zodat chauffeurs het maximale uit hun truck kunnen halen. En met Dynafleet kunnen we ook nog eens online truck- en rijgedrag analyseren.’

Reageren op dit bericht kan onderaan deze pagina
Volg ons ook op Twitter of neem een abonnement op de nieuwsbrief