DHL sponsor Bayern München

366

DHL is de nieuwe platina partner en de internationale logistieke en e-commerce partner van voetbalclub FC Bayern München. De overeenkomst werd recentelijk aangekondigd in de Allianz Arena in München en beslaat een periode van zes jaar.

‘FC Bayern München is een wereldwijde speler met fans die uit alle landen van de wereld komen’, zegt Karl-Heinz Rummenigge, voorzitter van de voetbalclub. ‘De zomertoer van dit jaar door de VS toont het potentieel dat we internationaal hebben. Met DHL als wereldwijde partner kunnen we onze merchandising over de hele wereld verder versterken.’

DHL sponsor Bayern MünchenLogistiek nodig

Voetbal wint wereldwijd enorm aan populariteit. Naast de VS zijn China en andere Aziatische landen groeimarkten voor voetbal. Fans van kampioenenclubs zoals Bayern komen steeds meer van buiten het thuisland van de club. Om hun fans te bereiken hebben teams logistiek nodig, met name voor hun merchandising.

‘We zijn trots op de alliantie met een partner als FC Bayern München’, zegt Frank Appel, CEO van Deutsche Post DHL. ‘Onze logistieke diensten leggen de basis waarop het team  zakelijk verder kan bouwen. De twee merken, die internationaal in aanzien staan, zullen elkaar door middel van dit partnerschap nog verder versterken.’

Partnerlogo

Onderdeel van de afspraak is dat DHL exclusief de logistiek en e-commerce voor zijn rekening neemt. DHL kan gebruik maken van FC Bayern München in advertenties en bij PR-evenementen. In het kader van de samenwerking wordt een gezamenlijk partnerlogo gevoerd. Al geruime tijd is het sponsoren van sport een speerpunt in de merkstrategie van Deutsche Post DHL. Daarbij werpt DHL zich op als logistiek partner om zijn merk te verstevigen. Andere sportpartners zijn Formule 1, Formule E en WK Rugby 2015. (Bron: DHL)

Reageren op dit bericht kan onderaan deze pagina
Volg ons ook op Twitter of neem een abonnement op de nieuwsbrief