DHL Express verkozen tot Top Employer Global 2015

608

SCHIPHOL – DHL Express is gecertificeerd als ‘Top Employer Global 2015’ en ontvangt daarmee een internationaal erkende onderscheiding op het gebied van Human Resources management. DHL Express is een van de eerste vijf bedrijven ter wereld die zich Top Employer Global 2015 mogen noemen en het enige bedrijf dat deze certificering ontvangt in 32 landen die alle continenten vertegenwoordigen.

dhltopGezien de score die in Nederland werd behaald mag de Nederlandse organisatie van DHL Express zich ook tooien met de naam ‘Top Employer Nederland 2015’. De uitreiking van de ‘Top Employer Global 2015’ had nog een extra Nederlands tintje omdat deze plaatsvond in ‘de Hermitage’ in Amsterdam.

Excellente service

Michiel Greeven, Managing Director DHL Express Nederland, zegt hierover: ‘We zijn trots op onze certificering als Top Employer, wat een erkenning is van onze focus op medewerkerstevredenheid. De betrokkenheid van onze medewerkers is een belangrijke voorwaarde om excellente service aan onze klanten te kunnen bieden en bepaalt daarmee het succes van ons bedrijf’.
Jean-Paul Drop, Vice President Human Resources DHL Express Nederland: ‘We hebben enorm geïnvesteerd in de ontwikkeling van onze medewerkers. Verschillende initiatieven waaronder ons prijswinnende trainingsprogramma Certified International Specialist en een spectaculair Medewerker-van-het-Jaarprogramma hebben hieraan bijgedragen. Het is geheel in lijn met ons strategisch streven om eerste keus werkgever te zijn, zeker ook in Nederland. De hoge scores op betrokkenheid van medewerkers, zoals die blijken uit ons jaarlijkse tevredenheidsonderzoek worden bevestigd door deze externe toetsing’.

Negen thema’s

Het Top Employers Institute certificeert wereldwijd de voorwaarden en omstandigheden die werkgevers creëren voor hun medewerkers. Om in aanmerking te komen voor de ‘Top Employer’ certificering werd het HR-programma van DHL Express Nederland aan een nauwgezet onderzoek onderworpen. Negen verschillende thema’s werden onderzocht: talentmanagement, personeelsplanning, integratie, training en ontwikkeling, performance management, leiderschapsontwikkeling, carrière management en opvolging, vergoedingen en arbeidsvoorwaarden en bedrijfscultuur. In een onafhankelijke audit werd DHL Express Nederland gescoord en vergeleken met een internationale standaard. Alleen bedrijven die de vereiste standaard van uitmuntendheid halen krijgen ook daadwerkelijk de certificering.

Wereldwijd

DHL Express wil dat medewerkers zich maximaal ontplooien door middel van training en ontwikkeling. Centraal daarin staat het Certified International Specialist (CIS)-programma dat iedere medewerker doorloopt. Alle circa 100.000 medewerkers van DHL Express wereldwijd, waaronder ook de 1200 in Nederland, zijn inmiddels in het programma opgenomen en hebben in de meeste gevallen al meerdere modules doorlopen. Daarmee heeft iedere medewerker in welke functie dan ook, kennis van alle ins en outs van internationaal transport en de manier om klanten optimaal van dienst te zijn bij het voorzien in hun internationale verzendbehoeften.
Het CIS-programma heeft naast generieke modules over internationaal expresvervoer ook functionele modules op gebieden als IT en customer service. Alle leidinggevenden en specialisten volgen bovendien een specifiek leiderschapsprogramma onder de noemer Certified International Manager. Deze leiderschapstrainingen worden na intensieve train-the-trainer sessies en onder auspiciën van toonaangevende internationale managementcoaches heel bewust gegeven door eigen DHL-managers.
Met CIS heeft DHL Express wereldwijd een cultuur ontwikkeld waarin alle medewerkers zich herkennen en waarin motivatie, inzet en trots op DHL voorop staan. Algemeen wordt onderkend dat dit een van de pijlers is onder het huidige succes van DHL Express.

Reageren op dit bericht kan onderaan deze pagina
Volg ons ook op Twitter of neem een abonnement op de nieuwsbrief