Bol.com vermindert aantal keren uitverkocht met de helft

359

Bol.com heeft het aantal out of stocks de laatste negen maanden verminderd met de helft. De webwinkel kreeg dat voor elkaar met de supply chain oplossing Slim4 van Slimstock. Na een periode van drie maanden was Slim4 volledig geïntegreerd met het ERP-systeem. Hierdoor stegen zowel de tevredenheid van de klanten als de omzet.

Inmiddels bestaat het aanbod consumentenartikelen van bol.com uit tientallen deelassortimenten, waaronder naast boeken en Bol.com verminderd aantal keren uitverkocht met de helftentertainment ook verzorgingsproducten, sieraden, woonartikelen en speelgoed. Bij uitbreiding van het aanbod naar nieuwe markten is de onzekerheid in de aanleverende keten vaak groter dan in vertrouwde branches. Daarom besloot bol.com in zee te gaan met Slimstock,. De supply chain suite Slim4 helpt bol.com de voorraad tijdens piekperioden tijdig op- en af te bouwen. Zo is de voorraad telkens in balans. Hierbij blijven de kosten voor het houden van voorraad zo laag mogelijk met een minimaal risico op misgrijpen. ‘Met behulp van Slim4 zijn we daarnaast zeer goed in staat te leveren wat de klant wil, wanneer hij of zij dat wil’, vertelt Caspar Kerkvliet, Director Supply Chain & Contracting bij bol.com. (Bron: Slimstock)

Reageren op dit bericht kan onderaan deze pagina
Volg ons ook op Twitter of neem een abonnement op de nieuwsbrief