Boekestijn Transport begint intermodale lijndienst Polen

406

Boekestijn Transport is na een proef van een half jaar een intermodale lijndienst op Polen begonnen. Boekestijn doet dat in samenwerking met ERS Railways.

De container komt  via deep/shortsea shipping aan in Rotterdam of de pre-carriage gebeurt vanuit Nederland naar Rotterdam door een transportpartner in Nederland. ERS Railways zorgt vervolgens voor het spoortransport van Rotterdam naar Poznan. Eenmaal gearriveerd in Polen, verzorgen wij met onze eigen chauffeurs de on-carriage.

Boekestijn Transport begint intermodale lijndienst PolenSteeds belangrijker

Intermodaal transport wordt volgens Boekestijn steeds vaker verkozen boven het wegtransport. Daarom begon het transportbedrijf begin 2014 Boekestijn met een pilot voor het aanbieden van een intermodale service. ‘De voordelen van het intermodale transport, zoals het vermijden van de stijgende dieselkosten, zijn een uitkomst voor vele bedrijven die willen besparen op de transportkosten. Echter, het kwetsbare van intermodaal transport is dat er verschillende partijen handelingen uitvoeren voordat de lading uiteindelijk op de plaats van bestemming is. Hier tegenover staat het wegtransport, waar je de zekerheid hebt dat de truck die komt laden ook op de plaats van bestemming arriveert, zonder verdere handlingen.’

‘In de hedendaagse 24-uurs markt staat snelheid voorop. Dit is vaak een bottleneck voor het intermodale transport. Maar doordat ERS Railways dagelijks vertrekt naar Polen, zorgt dit ervoor dat er bijvoorbeeld voor het westen van  Polen een doorlooptijd aangeboden kan worden van dag A laden, dag C lossen. Hierdoor is er nauwelijks verlies in de doorlooptijd tussen weg- en intermodaal transport. Waar in het verleden ook het verlies van ladingsruimte werd gekoppeld aan het intermodaal transport is dat bij ons niet van toepassing. Er worden standaard 45′ containers gebruikt, waardoor de ladingscapaciteit even groot is als de ladingscapaciteit van een normale trailer.’ (Bron: Boekestijn Transport)

Reageren op dit bericht kan onderaan deze pagina
Volg ons ook op Twitter of neem een abonnement op de nieuwsbrief