Binnenvaart levert stortstenen voor spoortunnel van Delft

448

Strukton Rail stort vandaag de eerste ballaststenen in de spoortunnel van Delft voor de aanleg van het ondergrondse spoor. De stenen arriveerden per schip via de Delftse Schie en werden gelost in de spoortunnel. In totaal vervoeren acht schepen ieder een lading van 700 ton naar Delft.

Binnenvaart levert stortstenen voor spoortunnel van DelftHet spoor wordt gebouwd in twee gescheiden tunnelbuizen waar elk één spoor in kan. Eerst zijn de kabels gelegd, dan de ballastmatten ter demping van geluid en trilling en nu is het moment dat de ballast wordt gestort. Daarna volgen dwarsliggers, spoorstaven en bovenleidingen. Vervolgens zal een half jaar lang het technisch testen plaatsvinden. In 2015 legt Strukton het huidige spoor bovenlangs om naar de nieuwe sporen in de tunnels. In 2015 rijdt de eerste trein door de treintunnel.

Spoorzone Delft
Dit project maakt deel uit van Spoorzone Delft, de integrale herontwikkeling van het spoorzonegebied in Delft. Het project omvat onder andere een spoortunnel met ondergronds station, parkeerfaciliteiten, een nieuw stadskantoor, woningen en kantoren, een stadspark en waterpartijen. Strukton Bouw verzorgt de afbouw van het station. (Bron: Strukton Rail)

Schrijf u nu in voor de nieuwsbrief en maak kans op een iPad mini

Volg TotaalTrans op Twitter