‘Betrouwbaarheid dienstverlening containerrederijen neemt af’

302

Verladersorganisatie EVO gaat de positie van de verlader, als opdrachtgever van containervervoer over zee, prominent voor het voetlicht te brengen op het Zeevrachtcongres 2013. Want volgens de EVO zijn het roerige tijden voor de containerlijnvaart. En dat komt de verlader niet altijd ten goede.

DP World viert uitbreiding Jebel Ali met komst MSC La Spezia‘Prijzen dalen tot historische dieptepunten en worden met kunstgrepen weer verhoogd’, schrijft EVO. ‘Rederijen kennen hun klanten niet en die klanten signaleren dat de betrouwbaarheid van de dienstverlening afneemt.’

Doel van de bijeenkomst
Verladers worden tijdens het Zeevrachtcongres geïnformeerd over de recente ontwikkelingen in de containerlijnvaart. Zo wordt er aandacht besteedt aan de spelregels van mededinging, prijsontwikkelingen en de toekomst van de containerlijnvaart.

Wetenschappers, rederijen, adviseurs, maar uiteraard ook verladers komen uitgebreid aan het woord. Tijdens de interactieve workshops worden enkele onderwerpen uitgelicht, waar verladers in de dagelijkse praktijk mee te maken hebben of in de (nabije) toekomst te maken krijgen. Tijdens alle onderdelen is ruimschoots tijd ingeruimd voor vragen en discussie.

EVO Award
Tijdens het Zeevrachtcongres wordt de EVO Award uitgereikt aan de containerlijnvaartrederij die volgens verladers in 2013 als beste heeft gepresteerd. Verladers hebben in een enquête alle containerlijnvaartrederijen mogen beoordelen op punten als betrouwbaarheid, punctualiteit, prijsstelling en communicatie. De winnaar neemt na de uitreiking deel aan een forumdiscussie, waaraan ook een verlader en een wetenschapper deelnemen.

Schrijf u nu in voor de nieuwsbrief en maak kans op een iPad mini

twitter