BCA breidt railverbinding uit

474

BCA, onderdeel van de Ter Haak Groep, voegt per 8 September een derde omloop toe aan haar railverbinding tussen het Franse Straatsburg en Rotterdam. In de derde loop wordt ook het Rotterdamse RSC aangedaan.

BCA, onderdeel van de Ter Haak Groep, voegt per 8 September een derde omloop toe aan haar railverbinding tussen het Franse Straatsburg en Rotterdam. In de derde loop wordt ook RSC aangedaan.

BCA breidt railverbinding uitDeze Alsace Rail Shuttle bedient in Rotterdam al de Maasvlakte terminals ECT Delta, APMT en Euromax. BCA verwacht aanzienlijke volumes continentale lading van de weg te kunnen halen. ‘De continentale markt hebben wij tot op heden nog niet kunnen faciliteren’, aldus BCA directeur Mattijs Nollen. ‘Het opnemen van RSC in ons schema biedt de mogelijkheid deze markt te ontginnen.’

AMRO- shuttle

Daarnaast verbindt BCA de Alsace shuttle met de USA terminal van Ter Haak in Amsterdam en de al reeds bestaande dienst op Berlijn. Hiermee onstaat er een directe spoorverbinding tussen Rotterdam en Amsterdam en vice versa, de zogenoemde AMRO- shuttle, en een directe spoorverbinding tussen Straatsburg, Rotterdam en Berlijn.

101 TEU

De treinen worden in eigen beheer geëxploiteerd en hebben een capaciteit van 101 TEU per richting. De tractionair is Locon Benelux. Naast de spoorverbinding op Straatsburg onderhoudt BCA bargeservices tussen de Boven Rijn (Basel/Ottmarsheim/Strasbourg) en het ARA gebied. BCA exploiteert tevens een binnenvaart terminal in IJmuiden. (Bron: RailCargo)

Reageren op dit bericht kan onderaan deze pagina
Volg ons ook op Twitter of neem een abonnement op de nieuwsbrief