Banden over de lorryrail

638

BETTEMBOURG – Ewals heeft donderdag 12 maart voor het eerst in de geschiedenis van intermodaal transport een zeiltrailer vol banden over de lorryrail vervoerd. De spoorverbinding tussen Bettembourg in Luxemburg en Le Boulou in het uiterste zuiden van Frankrijk.

ewalsTot dan toe was het vervoer van banden in een zeiltrailer over de Lorryrail onmogelijk vanwege de uitdijende kenmerken van lading zoals banden. Doordat de lading uitdijt tijdens het vervoer overschreed de trailer de maximale toegestane breedte en werd deze afgekeurd voor transport op de trein.

Mega Huckepack XLS

De Mega Huckepack XLS trailer die circa twee jaar geleden door Ewals Cargo Care werd gelanceerd heeft zich echter bewezen als oplossing voor dit bekende probleem. De XLS trailer combineert namelijk extra verstevigde en aan te spannen zijwanden met een afwezigheid van losse onderdelen, waardoor het de ideale oplossing blijkt voor transport van bijvoorbeeld banden. Dit was al bewezen voor transport op de weg, maar nu is er dan ook de officiele goedkeuring voor transport over één van de belangrijkste intermodale aders van Ewals Cargo Care. Voor deze test werd een volle lading banden vervoert, afkomstig van een grote klant van Ewals Cargo Care; Goodyear.
Nu de eerste banden in een volle lading vervoerd zijn, en de goedkeuring van de benodigde instanties officieel binnen is ligt het spoor open voor het vervoer van lading met een risico tot uitdijen met de Mega Huckepack XLS trailer en kan de XLS ook hier haar superioriteit bewijzen op het gebied van veiligheid en efficiëntie.

Reageren op dit bericht kan onderaan deze pagina
Volg ons ook op Twitter of neem een abonnement op de nieuwsbrief