APM Terminals maakt kranen geschikt voor Triple-E schepen

643

APM Terminals Rotterdam gaat vijf van zijn bestaande post-Panamax-kranen geschikt maken voor een bereik van 23 rijen containers. Hiermee kan de terminal straks de nieuwste generatie ultra-grote containerschepen ontvangen. Het werk is klaar voor de komst van de Marie Maersk, het vierde Triple-E schip van Maersk Line, op 6 december.

APM Terminals maakt kranen geschikt voor Triple-E schepenDe arm van vijf van de dertien STS-kranen bij APM Terminals Rotterdam Maasvlakte 1, wordt aangepast voor gebruik bij de schepen met een capaciteit van meer dan 18.000 teu en krijgt tevens nieuwe operationele procedures.

Aanpassen
De Triple-E schepen hebben een capaciteit van 18.000 teu en zijn daarmee het grootste ter wereld. Op schepen van de Triple E-klasse staan de containers 23 rijen breed op het dek, terwijl de huidige post-Panamax-kranen zijn ingericht op een bereik van 22 rijen containers. De Marie Maersk maakt deel uit van de wekelijkse Azië/Noord-Europa AE10-dienst. ‘We passen ons aan en spelen voortdurend in op de behoeften van onze klanten om toonaangevende efficiëntie en productiviteit te leveren’, zegt European Portfolio Manager Ben Vree van APM Terminals.

Maasvlakte 2
APM Terminals Rotterdam op Maasvlakte 2 gaat in november 2014 open met een aanvankelijke jaarlijkse doorvoercapaciteit van 2,7 miljoen teu. De terminal, die de technologisch meest geavanceerde containerfaciliteit ter wereld zal zijn, wordt uitgerust met acht op afstand bestuurde super-Post Panamax-kranen, elk met een reikwijdte van 25 containers.

Schrijf u nu in voor de nieuwsbrief en maak kans op een iPad mini

twitter