Amerikaanse kledingreus betrekt districenter in Bergen op Zoom

453

De Amerikaanse kledingreus Forever 21 gaat in Bergen op Zoom een nieuw Europees distributiecentrum  van 20.000 m2 bouwen voor het hele Europese continent. Het distributiecentrum komt op het bedrijventerrein Noordland op steenworpafstand van de nieuwe buitengaatse containerterminal, die Mepavex gaat realiseren.

De Rotterdamse belegger en ontwikkelaar ProDelta ontwikkelt het nieuwe dc van 25 miljoen euro en verhuurt het voor langere tijd aan Forever 21. De bouw Forever 21 betrekt nieuw groot districenter in Bergen op Zoomstart in september, het dc wordt  in juli 2015 opgeleverd. De kledingreus heeft een optie genomen om in 2016 een tweede uitbreiding van nog eens  15.000 m2 te huren.

Centraal in Europa

Volgens directeur Europa Rob Cuijpers van Forever 21 waren zijn ervaringen in termen van productiviteit en inzet van het personeel uiteindelijk doorslaggevend om de nieuwe, grootschalige distributielocatie in Bergen op Zoom te realiseren. ‘De kwaliteiten van Bergen op Zoom als logistiek knooppunt: aan het water, met eigen containerterminals, en in 2015  de A4 ,c.q. het knooppunt A-58/A4 gekoppeld aan het  gunstigere prijsniveau van grond en commercieel vastgoed waren de doorslaggevende factoren om voor Bergen op Zoom te kiezen. Voor het verschepen van e-commerce pakketten is Bergen op Zoom centraal gelegen in Europa, 30% van de Europese inwoners wonen binnen een straal  van 500 kilometer.’

Sinds 1984

Forever 21 is sinds 1984 in de Verenigde Staten actief met mode voor vrouwen en mannen en bijbehorende accessoires zoals schoenen, tassen, riemen en cosmetica in snel wisselende collecties. De keten ontwikkelt zich snel en wil in Europa de concurrentie aan met bijvoorbeeld H&M. (Bron: Rewin)

Bekijk alle foto’s van de Oranjegekte in transport en logistiek in het Oranjealbum

Reageren op dit bericht kan onderaan deze pagina
Volg ons ook op Twitter of neemeen abonnement op de nieuwsbrief