‘48 uur voor het repareren van een kapotte AIS is te weinig’

816

BLN-Koninklijke Schuttevaer is niet gelukkig met het voorstel van de Nederlandse CCR-delegatie, om wanneer de AIS stuk is, toe te staan dat deze wordt gerepareerd in de haven van bestemming, mits niet langer dan 48 uur na het optreden van het defect.

Schuttevaer reageert hiermee op het voorstel van de CCR-delegatie betreffende de ROSR overgangsbepalingen. Schuttevaer vindt dat reparatie door de eigen installateur in de Gratis AIS apparatuur goed instellen voor binnenvaartthuishaven moet kunnen plaatsvinden. De Centrale Commissie voor de Rijnvaart (CCR) moet het voorstel nog wel aannemen.

‘Ziet er goed uit’
De Nederlandse Regering liet vorige week weten dat zij voorstander is van het uitstellen (moratorium) van de ROSR overgangsbepalingen die in 2015 zouden ingaan tot 2020. De belangrijkste hiervan betreffen de maximum geluidseisen aan bestaande motoren en de doorlaatbaarheid van stuurhutramen. ‘Uitstel betekent geen afstel, maar wel dat ondertussen onderzoek gedaan kan worden naar alternatieven. Bestaande eisen kunnen dan vervangen worden door andere, meer op de sector toegesneden eisen. De voorstellen moeten nog door de CCR-lidstaten op de najaarsvergadering worden aanvaard, maar het ziet er goed uit aldus een eerste reactie van BLN-Koninklijke Schuttevaer op de voorstellen.’ (Bron: BLN-Koninklijke Schuttevaer)

Lees ook:
Akkoord over relingplicht en lichtdoorlatendheid stuurhut
Betty de Boer praat met Duitsers over versoepelen CCR-eisen
CCR wil overgangstermijnen voor ROSR-eisen van 2015 verlengen

Reageren op dit bericht kan onderaan deze pagina
Volg ons ook op Twitter of neem een abonnement op de nieuwsbrief